Rüyalar ve Rüya Kontrolü - Güneş'e Yaziyorum

Yazılar

19 Nis 2019

Rüyalar ve Rüya Kontrolü


         

Günümüz Türkçesinde ''lüsid rüya'' diye bilinen benim uzun yıllar ingilizcesi ve türkçesini birbirine karıştırarak ''lusid rüya'' dediğim ancak İngilizcede de ''Lucid Dream'' diye karşılaştığımız ilginç bir parapsikoloji fenomenidir. 
         Parapsikolojiye yeni başlayan insanların mutlak suret ile lüsid rüya ile başlaması önerilir. Parapsikoloji fenomenlerinin içerisinde bulan en basit bir yetenek olmasına rağmen bazen bazı insanlarıda zorlanabilmektedir... 
       Parapsikoloji de Lüsid Rüya diye tabir edilen kısa ve öz rüya anında kontrolü sağlamak anlamına gelen bir fenomen diye adlandırıyoruz. Ama biz yine düzenimizi bozmadan öncelikle bir bilimsel tanımına bakalım ;

Lucid Dream nedir ? 

Lüsid rüya veya berrak rüya, kişinin gördüğü sırada, rüya gördüğünün farkında olması hâline ve rüya gördüğünün bilincinde olduğu bu tür rüyalara verilen addır. 
Terim, ilk kez Oxford Psikofizik Enstitüsü'nden parapsikolog Celia Green tarafından kullanılmıştır.
     Yani anlayacağımız gibi lüsid rüya bizim rüya anında rüya olduğunu anlayıp kontrol edip , oraya buraya uçmak, altımıza Ferrari çekmek veya ortamlara akmak gibi yetenekler veren bir rüya haliymiş. Bize bir çok olanak sağlayan insanın yaşanabilir bir dünya haline getirdiği sadece ona özel olan bir çeşit evrendir. Derler ki ''Evren Senin içinde, Sen Evrenin içindesin'' yani kısaca bizim içimizdeki bir dünyadan birisi sadece bu. 
    Şimdide neler yapılabildiği hakkında sizlerin benimle paylaştığı Lüsid Rüya deneyimlerini bakalım ;
Anonim : Gizemli bir ormanda yürüyordum. Hava karanlıktı. Etrafımdan ürkütücü sesler geliyordu. Bu sırada bedenimi hissettim. Korkutucu bir rüyanın ucunda olduğum için uyanmak için direniyordum. Ama bedenimi de hissetsem ne gözümü açabiliyordum nede parmaklarımı oynatabiliyordum. Artık savaşamayacağımı anlamıştım bedenimle. Bir yandan rüyam devam ediyordu. Ne yapmalıyım diye düşünürken ''Dur'' dedim kendime ve biranda rüyamdaki benin durduğunu farkettim. Çok garip bir duyguydu. Sonra yürümesini söyledim ve yürümeye başladı. O zaman fark etmiştim rüyamı kontrol edebileceğim duygusunu. Rüyanın devamında ormandan çıkıp bir tane Lunaparka girdiğimi hatırlıyorum. Devamını hatırlamıyorum şuan uzun zaman önce yaşamıştım... 
Gökyüzü : Evimizin bahçesindeydim. Bahçede neden olduğumu hatırlayamıyorum. Eve doğru baktığımda içimi bir huzursuzluk kaplıyor. Sonra yerde uzun yıllardır görmediğim bir tokamı görüyorum. O an içimden bunu rüya olduğu düşüncesi geçiyor ve birden rüyamın daha berraklaştığını görüyorum. Bunun farkına varınca da gözlerimi hissetiyimi de anlıyorum. Birden evden çığlık seslerinin yükselmesi ile ne yapacağımı bilmeden evin içine girmek istediğimi düşünüyorum. Bu düşüncem o sıra geçitten sonra adım atmadan evin içinde buluyorum kendimi. Annemin sesini duyduğum ile bir yukarıya çıkıyorum hemen. O sıra karşımda bir maskeli adam annemi tehidit ettiğini fark ediyorum. Ne yapmam gerektiğini düşünürken keşke elimde bir bıçak olasaydı diyorum ve elime bakınca bir bıçak olduğunu görüyorum. Sonrası anlamalısınız ki vahşet ile bitiyor....
Sizlere iki değerli takipçimden lüsid rüya ile ilk karşılaştıkları zaman ki hikayelerini paylaştım eğer sizinde hikayeleriniz olursa ileri ki bölümlerde deneyimler bölümünde sizin hikayenizide paylaşmaktan mutluluk duyarız...( Hikayeniz için mesaj gönderiniz)
        Lüsid rüya hakkında bilgilerimizi biraz anladıktan sonra şimdide bu olayın nasıl gerçekleştire bileceğimiz konusuna geldik...
         Sizlere gerek kendi tekniklerimi gerekte bilimsel kanıtlanmış teknikler ile yardımcı olacağım. Ama şunu bilmelisiniz ki bir çok kaynak ve tekniklerin özü hep aynı mantığa dayandığı için ben bunu biliyordum gibi gereksiz yorumlarımızı kendimize saklamamız...

Lucid Dream Teknikleri :

1- Benim en çok uyguladığım teknik ile başlıyoruz. İlk önce şunu bilmelisiniz ki hayal kurmayı seviyorsanız siz bunu yarısını başarmışsınızdır. 
Öncelikle kendinize bir nesne bulmalısınız. Bu sizin toteminiz olucaktır.Bu nesne sana özel olmalı ve sürekli göz önünde durmalıdır. Her bu nesneye baktığınızda kendinize şu soruyu sormalısınız; 
'' Rüya mı Gerçek mi ? ''
Bu teknikte amaç rüyanıza bu totemi taşımaktır. Eğer rüyanız esnasında ''Rüya'' kelimesi geçer ise bilinç direk çökmüş olduğu için kendinizin rüyada olduğunuzu fark etmiş olacaksınız. Bunu sebebi ise beyin rüya kelimesi geçtiği an fark edildiğini düşünerek kontrolü bırakmasıdır. Sizde direksiyonu bırakılan aracın başına kolaylık geçmiş olacaksınız.
Bu tekniğin biraz zaman olması dolayısı bir çok kişiye öğrettiğimde daha hızlı yöntemler aradıklarını söylemişlerdir. Ama şunu bilmelisiniz ki kolay lüsid rüya bile nazlı bir kız gibidir. biraz ilgilenmezseniz naza çeker. O yüzden ben yapmak istiyorum. Kesin sonuç almak istiyorum diyor iseniz bu teknik size sonuç verecektir. Arkadaşlar...
Bu tekniğimizin ismini -Totem Lucid- adını koyuyoruz.
2- Bu teknikte en çok karşılaştığımız ve en etkili yöntemlerin başında gelmektedir. Kolay yöntemdir. Belki etkisi bakımından en hızlı sonuç veren yöntemde diyebiliriz. 
 Bu tekniğimizde ise gerekli olan bir tane alarm saati veya bir cep telefonu bizim için gerekli ilk malzemelerdir. Kaçta yattığımızı düşünelim.(örn 23.00) Yattığımız saatin üstüne eğer uykuyu çok seviyor isek 6 eğer ben uyurum ama gece kalkan insanlardanım diyor iseniz 3 saat sonraya alarm kurmanız yeterlidir. Bu başlangıcın ilk yoludur. Ama bu konuda sonuç alamıyorsanız. Kaçta yatar iseniz yatın saat gece 3 alarm kurmanız yeterli olacaktır. Bunun bilimsel sebebi insanların gece 3 civarında farklı frekansa geçiş sürecidir bizde bu zaafımızdan yaralanacağız. Burada eklemem gereken önemli bir şeyde burada ki uyku aralığımızın ise en az 2 saat olması lazım. Yani en geç saat 01.00 da uykuya dalmış olmalıyız. Şimdi bu yolları atlattık. Uyandığımızda ne yapacağız.
Uykumuza dalmadan önce bizden en az 1 metre uzağımıza bir bardak su koymamız  gereklidir. Uyandığımızda ışığı yakmadan ayağa kalkıp suyumuzu içmeliyiz sonra 2 dk ihtiyacımızı gördükten sonra tekrar yatmalıyız bu uyku hali sizi uyanmadan önceki gördüğünüz rüyayı devam etmenizi sağlayacaktır. Etkili ve hızlı bir yöntemdir. Ama her zaman olacak diye bir kaydı yoktur. Uyandığınız sıra rüya ortasında böldüğümüzde gelir marifet bu teknik ile yani hızlı ve etkilidir ama her zaman sonuç vermeye bilir.
Bu tekniğimizin ismini -Saat Rüyası- adını koyuyoruz.  
3- Bu tekniğimizde ise psikolojik bir varsayımla ilerliyoruz. Bilimsel bir kanıta dayalı olan bu varsayım telkin metotludur. 
Bilimsel araştırmalara göre bazı insanların yatmadan önce bu gün rüyamda şunu görsem diye kurdukları cümlelerden sonra rüyalarında istediklerini gördüğünü fark ediyoruz. Bunu sağlayan en önemli etkenlerden biride telkinin beyne karşı etkisidir.
Uykuya dalmadan önce beynimizin son 1 saati gözden geçirdiğini günümüz bilimce sürülen bir varsayımdır. Biz bunu baz alarak şu tekniğimizi ortaya artıyoruz.
Yatmadan son 1 saat içerisinde belirli aralıklarla şu cümleyi kurmanızı istiyoruz;
   "Bu gece arkadaşım......... 'i rüyamda göreceğim." 
Veya
''Bu uykumda çok sevdiğim .......... cismini rüyamda göreceğim.'' 
Bunu dilediğiniz defa çoğalta bilirsiniz ama sonunda kesinlikle ''rüyamda göreceğim'' koymalısınız. Bu telkinin kök grubu olduğu için telkini tam olarak algılamaya bilir beynimiz. Bunu tekrarlarınız boyunca zihninizde artık bu cümle benimsenip rüyanızda gösterilecektir. Bu sırada sizde rüyada olduğunuzu anlayabileceksiniz.
Bu tekniğimizin ismini -Telkin Uykusu- adını koyuyoruz.    
4- Son olarak bir diğer tekniğimiz ise müziğin sihri dediğimiz. Beyin dalgalarını etkileyen müzikler...
İnternet üzerinde bir çok sitede veya youtube üzerinde ''lucid dream'' yazdığınızda bile karşınıza çıkacak uzun yapılı en az 15dk oluşan sözsüz müziklerdir. Genellik içerisinde doğa sesleri veya cızırtılardan meydana gelmektedir. Birçok firmanın üstünde çalıştığı bu tür şeyler günümüzde aslında tehlike konumundadır. Sizlerinde artık son çare dediğinizde bu yolu tercih etmenizi istiyoruz. Öncelikle bu müzikler için en etkili firma ''İ-Doser'' diye geçmektedir. 
Araştırmalarınız sonucunda elde ettiğiniz sesleri dikkatli seçmeniz sizin güvenliğiniz açısında daha verimli olacaktır. Bilmelisiniz ki bu seslerin altında sizi duymadığınız ancak beyni duyabildiği frekansta telkinlerin olmasıdır. Seçtiğiniz seslere dikkat etmenizi öneririm.
Bunu yatmadan önce sesin dakikasına göre (örn 15dk) son 1 saat içerisinde dinlemelisiniz. Bunun hemen yatmadan önce dinlenmemesinin sebebi başımızdaki sesten sonra ki uğultudan kaynaklanıyor. Telkini biraz sindirmesi için beynin en az 30 dakika beklenmesi bu süre zarfında uykuya hazırlanılması gereklidir. 
Bu tekniğin bazı insanlarda olmamasının ilk sebebi bu tür seslere beyinin alışık olmamasında kaynaklıdır. Eğer araştırır iseniz bunun bir alışma dönemi olacağını göreceksiniz. Eğer yine sesleri dinledikten sonra bir sonuç alamadıysanız. Bunun sebebi sizin telkine(hipnoz) yatkın olmadığınızdan kaynaklı olacaktır. Bunun içinde İnternet üzerinde kaynak elde edebilirsiniz. ( Kitabımızda bunu Hipnoz konusuna gelince anlatacağız)
            Sizlere bu bölümde en etkili 4 tane tekniğimizi paylaştık. Hepside tarafımızca denenmiş bulunmaktadır. Eğer sorun ve şikayetleriniz için yorum atınız... 
''...Rüya Gecenin Akvaryumudur...''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder